Czym jest Profil Psychoedukacyjny PEP-3?
Badanie służy do oceny poziomu rozwoju umiejętności dzieci, głównie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest również użyteczne w diagnozie funkcjonalnej dzieci z innymi zaburzeniami.
Cel badania
Test umożliwia określenie, czy wiek rozwojowy dziecka jest adekwatny do jego wieku życia. Pokazuje mocne i słabe strony badanego oraz ewentualne dysharmonie w poszczególnych umiejętnościach.
Wiek badanego
Badanie przeznaczone dla dzieci w wieku 2-6 lat. Może służyć również do diagnozy osób starszych, u których widoczne są duże opóźnienia w rozwoju poznawczym.
Czas badania
120 – 180 minut
Przebieg badania
Badanie składa się z dwóch głównych części: Skali wykonaniowo-obserwacyjnej oraz Raportu rodzica/opiekuna.
Pierwsza część obejmuje zadania służące do pomiaru poziomu rozwoju dziecka. Składa się z 6 podskal: Czynności poznawcze werbalne/pozawerbalne, Mowa bierna, Mowa czynna, Motoryka mała, Motoryka duża, i Naśladowanie wzrokowo-ruchowe. Możliwa jest również ocena pod kątem występowania nieadaptacyjnych zachowań.
W Raporcie opiekuna rodzic/opiekun dziecka ocenia jego funkcjonowanie. Składa się on z dwóch części klinicznych i trzech podskal (Problemy w zachowaniu, Samoobsługa i Zachowania adaptacyjne).