• "Czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu"

    Pierwszy odcinek internetowego kursu - "Kwadrans dla terapii"

Komunikacja społeczna i interakcje społeczne dziecka

Komunikacja społeczna i interakcje społeczne dziecka

  • dziecko wydaje się być we własnym świecie
  • unika kontaktu wzrokowego
  • nie reaguje na własne imię
  • woli być samo
  • woli bawić się z innymi, ale nie wie jak
  • ma trudności z tworzeniem i utrzymywaniem relacji
  • nawiązuje kontakt w nietypowy sposób
  • ma trudności z rozpoczęciem, prowadzeniem lub zakończeniem rozmowy
  • ma trudności z trzymaniem się tematu
  • ma trudności ze zrozumieniem mowy ciała, wyrazu twarzy i tonu głosu
  • potrzebuje pomocy, aby zrozumieć jak zachować się w różnych sytuacjach
  • może mieć opóźniony rozwój mowy lub ograniczone słownictwo
  • może dosłownie rozumieć słowa
  • może mieć szeroki zasób słów, ale trudności z ich zastosowaniem

Wzorce zachowań i zainteresowań

Wzorce zachowań i zainteresowań

  • powtarzające się ruchy
  • nietypowy, osobliwy język
  • powtarzanie słów i zdań
  • trzepotanie palcami, kręcenie się, kołysanie
  • woli strukturę i rutynę
  • nie lubi niespodzianek i zmian
  • interesuje się jednym tematem
  • ma nietypowe zainteresowania
  • obsesyjnie myśli i mówi o jednym temacie
  • potrafi nieustannie powtarzać tę samą czynność
  • niedostateczna lub nadmierna wrażliwość
  • nietypowa reakcja na ból, to co widzi, słyszy

Typowe trudności towarzyszące

Typowe trudności towarzyszące

  • trudności z regulacją emocjonalną
  • problemy ze snem
  • problemy z jedzeniem
  • brak aktywności
  • nadaktywność

info Zrób również test online za darmo pod tym linkiem. Jest to test przesiewowy M-CHAT-R przeznaczony dla dzieci od 16 do 30 miesiąca życia. Więcej informacji na temat badania znajdziesz tutaj.

info Jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia w postaci e-konsultacji, diagnozy czy napisania indywidualnego programu dla Twojego dziecka, możesz skontaktować się z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną IWRD klikając tutaj lub zapisać się na wizytę klikając poniżej przycisk "Zapisz się".

Zapisz się

Zapis ze strony
Imię i nazwisko dziecka*
Miejsce urodzenia*
Data urodzenia dziecka*
Imię i nazwisko rodzica / opiekuna prawnego dziecka*
Adres kontaktowy*
Telefon kontaktowy*
Adres email*
Jaki jest powód wizyty w poradni? Co Państwa zaniepokoiło?*
Czy przeprowadzono testy badania psychologiczno-pedagogicznego?*
Tak
Nie
Jakie to były testy?*
ADOS-2
STANFORD-BINET
PEP–R
WECHSLER
IDS
Inne
Jakie inne testy?*
Czy dziecko otrzymało diagnozę w innej placówce?*
Tak
Nie
Jeśli tak to jaką?*
Czy dziecko posiada opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (WWR)?*
Tak
Nie
Jeśli tak to do jakich specjalistów było skierowane?*
Logopeda
Psycholog
Pedagog
Inne
Inni specjaliści*
Obecne miejsce nauki / terapii (przedszkole, szkoła, żłobek)*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb działalności IWRD*

Administratorem danych osobowych jest Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka z siedzibą przy ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres email: biuro@iwrd.pl, telefonicznie pod numerem 58 341 44 41 lub pisemnie pod adresem: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk. U Administratora danych osobowych został wyznaczony Inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: iod@iwrd.pl lub pisemnie na adres: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk, z dopiskiem „Inspektor ochrony danych”. Z Inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Dane będą przetwarzane w celu zgłoszenia dziecka na zajęcia i zawarcia i realizacji niniejszej umowy. Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora. Podmiot przetwarza dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Dane osobowe będą przechowywane przez okres zależny od celu przetwarzania. Administrator zapewnia prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. W zakresie, w jakim dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu zawarcia i wykonywania umowy przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Można przesłać te dane innemu administratorowi danych. Przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych lub z Inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne w celu będą przetwarzane w celu zgłoszenia zawarcia i realizacji niniejszej umowy.

Wyślij

 

Różnice między autyzmem a Zespołem Aspergera

 

Spektrum autyzmuZespół Aspergera
Zaburzone zachowania społeczne
Nieprawidłowe wzorce zachowań
Brak mowy lub bardzo słaba umiejętność komunikowania się Brak klinicznie istotnego opóźnienia w rozwoju języka
Niepełnosprawność intelektualna u około 50 - 70% Brak klinicznie istotnego zaburzenia w rozwoju poznawczym

 

 

* Typowe objawy spektrum autyzmu w oparciu o książkę "Skuteczna terapia dziecka z autyzmem" dr Anny Budzińskiej (GWP 2020).

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka

ul. Malczewskiego 139
80-114 Gdańsk

tel.: +48 58 341 44 41
tel. kom.: +48 666 097 620
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

© 2015 - 2017 Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Projekt strony: Studio WWW, Projektowanie stron www